sådärja!

nu kan jag med all säkerthet säga att vi alla är sjukt glada! vi skickade mail till åsa och edgar häromdagen och frågade om det var okej för dom att vi fick vara lediga våra två sista dagar här nere, och för dom var det helt okej om det var okej för dom här nere.

på lunchen idag hade jag och maja värsta bästa läget, evelina- en svensk tjej här nere som jobbat för hotellet ett halvår lunchade med en av de stora bossarna här nere, jag och maja gick omkring och undrade om vi skulle ta tillfället iakt, vi skulle ju aldrig få en bättre chans menar jag, men vi bangade ur..

..iallafall för en stund, sen orkade jag inte gå omkring och undra på om nästa vecka skulle bli en helvetesvecka eller inte , så jag gick dit, frågade evelina om hon ville översätta åt mig och 30 sekunder senare fick vi ett glatt ja!

så nästa vecka är vi alltså lediga onsdag, torsdag, fredag och lördag är det hemfärd :D alltså bara tre praktikdagar kvar! sjukt skönt :)

imorgon ska vi dra till stranden, men innan det så blir det en brak frukost med frukostbuffén och då ska vi även tjuva lite små gottsaker som vi kan ha med oss till stranden :) hihi  typ vanlijmunkar och torkade aprikoser, kanske lite frukt och såklart vatten och lite sådär :)  hoppas verkligen att solen lyser hela dagen imorgon, denna vecka har det inte alls varit så fint väder, mulet typ hela tiden, inte kul! man vet ju knappt vad man ska göra när det är dåligt väder här nere..

men som sagt, nu är det verkligen inte långt kvar, vi ska ta vara på sista tiden här och ni får ta vara på er sista tid där hemma utan vår närvaro, oh japp- vi alla fyra vill gärna komma hem till städade och nybäddade rum och vi vill gärna att alla i familjen ska välkomna oss hem med kramkalas runt klockan två på lördagnatten nästa vecka :) höhö!

amanda och fanny är hysat friska nu, så dem jobbar ikväll, jag och maja sitter vid datorn just nu och jag tjuvar internet utan att betala :) men det verkar inte vara någon som bryr sig :) på lördag åker minna och emelie hem- tråkigt tråkigt! det har varit så kul att få lära känna dem :) men det verkar iallafall som att dem kommer hem, det är bra- då lär ju vi också komma hem.

det va ett himla prat om askmolnet häromdagen och gash vad rädda vi blev, tänk om vi inte skulle kunna komma härifrån, nee fy vad hemskt det skulle vara! men som som sagt, det verkar vara över nu, får hoppas att det inte kommer nått mer moln :)

det får vara bra för idag nu, batteriet tar slut snart- take care!

/ ellinor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0