Jahappp

Två veckor kvar.. tiden går sjukt snabbt. samtidigt som det känns som att vi har bott här i flera månader..
Nu har vi varit lediga i två dagar och nu är det dags för lite jobb igen. Idag har vi bytt pass med Maja och Ellinor för att dom inte ville jobba kväll. Det hade varit skönt att jobba dagpass en dag till men SÅ jobbigt är det inte att jobba kväll så det är rätt lungt.. Amanda hade inte heller sovit många timmar eftersom dom gick upp vid halv 10 och jag sov till 2 igår. När tjejerna väckte mig vid halv 10 o frågade om jag skulle med och äta frukost tänkte jag att jag skulle sova nån timme till och sen möta upp dom vid poolen. Men nästa gång jag vaknade var klockan 2. Men det var skönt att få sova ut lite. Värmen och allt jobb tillsammans gör en rätt så utmattad och när man är ute och festar är det inte samma som hemma att man går hem vid 3 utan här stänger inte klubbarna förens på morgonen och vi var hemma halv 6 igår.

Idag är vädret inte det bästa men vi hann en stund vid poolen innan det mulna igen. Men nu har det nog spruckit upp lite. Men det är skönt om det inte är as bra väder när man ska jobba haha.

Igår gjorde vi som Amanda skrev korvstroganoff hemma. Det var sååå gott, iaf om man jämför med personalmaten. Skulle va kul att fota maten o visa hur äcklig den ser ut. Många gånger har vi blivit tvugna att äta oss mätta på glass för att maten verkligen inte går att äta.... Men glass finns det varje dag. Både lunch och middag. Det lustiga är att lunchen är mycket bättre är middagen. Den är i princip omöjlig att få i sig och då finns det nästan aldrig ens pomme man kan äta.

Jaja, om två veckor kan man börja äta normalt igen :)

Det är väldigt blandade känslor för hemresan. Jag vill hem för att det är så mycket att se fram emot när vi kommer hem.  Samtidigt som livet här nere är så bra. Jag skulle lätt kunna jobba här nere som reseledare. Det enda dom gör är att leka med barnen haha.

Nu ska vi snart gå och duscha och sätta på oss dom varma jobb kläderna. Föresten så har dom fortfarande inte fattat att vi egentligen ska va i köket. Men för mig gör det ingenting, jag tycker det är skönt att jobba på buffén :)

Adiiiiios ramanda hälsar

(bild ickegodkänd)

Kommentarer
Postat av: Mari

Ja tiden går fort när man har roligt :-) njut av varje sekund, det ni upplever nu kommer ju aldrig tillbaka. Skulle du kunna tänka dig att jobba på Kanarieöarna, hör dig för om man kan söka till vintern, det vore väl härligt, då kommer pappa o jag dit o hälsar på. Ha det så jättebra i veckan, vi kan ju inte skypa när du jobbar kvällar men jag läser bloggen varje dag så jag håller mig uppdaterat.

Många många pussar & kramar mammi

2010-05-09 @ 15:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0