Buenos diaz eller är det kanske buenas tardes nu?

Fanny här

Idag och igår har det varit konstigt väder och sinnessjukt varmt.. och med det menar jag 42 grader i SKUGGAN. det blåser mycke och är mulet men det hjälper inte. vindarna kommer från afrika där av värmen.

I Sverige stänger man uteserveringar pågrund av kyla.. igår kväll stängde dom uteserveringen i buffén för att det var för varmt. till och med på kvällen.

Amanda och jag jobbade i buffén 15-23 igår. Det är roligare att jobba kväll för då är det mer att göra och det går inte till riktigt likadant som på dagen. På kvällen får man ta beställningar på dricka och prata mer med gästerna. Vilket inte är så svårt då typ 90% är svenskar och norrmän :) Igår fick jag också stå i baren utanför med en spansk tjej som kan säga några få ord på engelska haha. men det funkar, standard här är att dom pekar med fingret under ögat sen visar dom och vi gör likadant.

Efter jobbet var vi helt slut och sjukt hungriga. Så vi gick och satte oss på en restaurang precis nedanför vår lägenhet och delade på en pizza och drack några öl. Blev bästa polers med mannen som jobbade där som redan hade druckit 5 rom och cola.. Alla känner redan igen oss här i centret. Vi får billigare på restaurangerna för att dom vet att vi jobbar på hotellet

Efter ett tag där gick vi bort till en bar som nog är en av dom få här i bahia.
På baren träffade vi två 21 åriga danska killar som jobbar för fritidsresor på vårt hotell. Så dom hängde vi med ett tag sen gick vi hem runt halv 3 o sov.

Om två timmar börjar vi jobba, det är sista dagen innan två dagars ledigt!
Imorgon ska vi till playa del ingles med Emelie och Minna som är två jätte gulliga tjejer från Göteborg som har praktik i receptionen.

Saknar alla hemma jätte mycket. Saknar dock inte Sverige, eller jo maten kanske.
Härom dagen på morgonen när jag kom in i badrummet luktade det Musse, sen när vi gick ut stod en likadan bil som pappas utanför.

Vi hörs snart Maja och Ellinor skriver säkert efter jobbet!

Adios


Kommentarer
Postat av: Mari

Hej gumman!

Va kul att höra att allt är så bra, jag längtar väldigt mycket efter dig. Ser dig hela tiden på stan :-) Men oj vad varmt ni har, hoppas det blir lite svalare snart. Jag har precis varit på ett afro-power pass o igår va jag med Kicki på vernissage i Lkpg. På lördag ska pappa o jag till Arenan och se SM-finalen, det är med mitt jobb, ska bli kul, vi ska sitta i restaurangen och äta under matchen. Hoppas ni får en kul helg, roligt att ni har träffat lite nya vänner. Hoppas bara att du inte äter alltför onyttigt bara, det blir väl lätt så när man är iväg. Nu ska jag hoppa in i duschen, ring på Skypen när du har tid. Många pussar o kramar mamma

2010-04-29 @ 18:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0